dilluns, 23 de desembre del 2013

Taxonomia de Bloom

En les últimes sessions de GITIC, vam parlar del que era la Taxonomia de Bloom. 

Què és la Taxonomia de Bloom?

És un llistat de les habilitats i processos del pensament que poden apareixer en les tasques escolars. Rep el nom del seu creador, Benjamin Bloom. La taxonomia estructura les habilitats jeràraquicament, de manera que no és pot pretendre assolir les d'ordre superior sense tenir dominades les d'ordre inferior.


La cognició es basa en les següents habilitats (de menys a més complexitat):
  • Recordar: reconèixer, llistar, descriure, identificar, recuperar, anomenar, localitzar i trobar.
  • Entendre: interpretar, resumir, inferir, parafrasejar, classificar, comparar, explicar i exemplificar.
  • Aplicar: implementar, desenvolupar, utilitzar i executar
  • Analitzar: organitzar, desconstruir, atribuir, trobar, estructurar i integrar.
  • Avaluar: revisar, formular hipòtesis, criticar, experimentar, jutjar , detectar i provar.
  • Crear: dissenyar, construir, planificar, produir, idear i elaborar
Els verbs llistats descriuen moltes de les activitats, accions i processos que es duen a terme dins l'aula. La problemàtica apareix quan s'aprecia que no tenen en compte els nous objectius, processos i accions, que degut a l'emergència de les TIC, han aparegut a l'escola. Degut a aquest dèficit, la taxonomia va ser revisada per passar a “digitalitzar-la”. Aquí neix la Taxonomia de Bloom Digital.

Com a exercicis, a GITIC vam fer un resum d'una pàgina (Eduteka)que ens parlava sobre la Taxonomia de Bloom per tal de que entenguéssim bé el concepte. Per veure la pàgina on es parla de la Taxonomia de Bloom, cliqueu aquest enllaç!

També, vam fer comentaris sobre aquest quadre posant exemples de com utilitzem els diferents conceptes (tant a l'escola com a les classes de GITIC) que se'ns presenten en el quadre. 

L'enllaç del meu quadre és aquest: enllaç.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada