dilluns, 23 de desembre del 2013

Com parlar bé en públic i Bon comunicador

Com parlar bé en públic.


A l'assignatura de COED vam llegir el llibre de "Com parlar bé en públic" de Joana Rubio i Francesc Puigpelat. En aquest llibre podem trobar moltes eines i consells que ens ajudarana a parlar bé en públic. El llibre ens guia i dona una sèrie de pautes com preparar-se bé un discurs, saber perdre la por, disminuir els nervis, saber utilitzar el vocabulari adient a cada situació... entre altres coses.

Cap al final del llibre, aquest ens mostra un decàleg amb els deu aspectes principals que s'han de tenir en compte alhora de fer una exposició oral.

Decàleg del llenguatge oral: 
  1. Parlar amb frases curtes i de construcció sintàctica simple.
  2. Separar les frases per pauses i silencis. Marcar les pauses.
  3. Fer canvis de to. Utilitzar preguntes i preguntes retòriques. Utilitzar exclamacions.
  4. Aprofitar l'efecte de les repeticions de paraules o conceptes.
  5. Jugar amb les oposicions i les antítesis.
  6. Avançar i recular en l'argument del discurs.
  7. Enumerar i marcar les enumeracions.
  8. Utilitzar connectors per a articular clarament el discurs.
  9. Posar exemples i comparacions, contar paràboles, utilitzar metàfores, baixar el que és abstracte a alguna cosa concreta.
  10. Utilitzar l'acudit o l'anècdota personal per a aproximar-se al públic i fixar millor els misatges.
Penso que és un llibre realment útil per a totes aquelles persones que en la seva vida diària, ja sigui per qüestions de feina o d'estudis, s'han d'expressar davant d'un públic. S'aprenen tècniques que ens ajuden molt alhora de dirigir-nos cap a aquest públic que segurament fins ara desconeixiem. 

És un llibre que no m'ha costat gaire llegir, no s'ha m'ha fet pesat, ja que a mesura que anava llegint m'anava donant compte que em parlava de situacions que m'han succeït en la meva vida diària, o que perfectament em poden succeïr en un futur. 

Personalment, he posat més emfàsi quan el llibre em parlava del control dels nervis, ja que és un aspecte que a mi em passa molt en les exposicions, i sovint m'ha jugat males passades. Ara se que primer he d'observar tot el públic detingudament, he de somriure, he de respirar fons abans de començar a parlar, portar un bon guió, etc.

A més a més, aquestes pautes que ens dona el llibre de "Com parlar bé en públic", l'hem portat a la pràctica en dues activitats que vam dur a terme a l'assignatura de COED. 

La primera que vam realitzar va ser la recitació d'un poema clàssic català d'autor reconegut. Jo vaig escollir "L'emigrant" de Jacint Verdaguer. 




Després d'haver realitzat l'exposició vam fer una autoavaluació de com havia estat la nostra recitació, tenint en compte molts dels aspectes que podem trobar en el llibre. A continuació adjunto la cançó que existeix del poema que vaig recitar.




També, vam fer una exposició sobre un "Bon comunicador". El meu grup i jo vam escollir a l'Òscar Dalmau. Vam veure que compleix molts dels aspectes que ens diu el llibre que ha de complir una persona per tal de parlar bé en públic, i és per això que arriba a la gent i el considerem un bon comunicador. És una persona que es caracteritza pel seu sentit de l'humor, la ironia, l'exageració i la seva veu greu. Considerem que és un bon comunicador, també, perquè té una participació molt activa i bona en els tres camps: l'escrit, l'oral i el digital.  
Per a veure el nostre Pearltrees sobre l'Òscar Dalmau cliqueu aquest enllaç.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada